Πέμπτη 29 Σεπτεμβρίου 2011

Πόσο ευτυχισμένος είσαι; Ο Παναγιώτης Πετράκης απαντά

Ποια είναι για σένα η απόλυτη έκφραση ευτυχίας;
Είναι ένα έντονο συναίσθημα ευδαιμονίας και ευεξίας μαζί που με κατακλύζει πολλές φορές χωρίς να συντρέχει ιδιαίτερος λόγος και συνοδεύεται από βαθιά ευγνωμοσύνη προς το Θεό για την κατάσταση της ύπαρξής μου τη δεδομένη στιγμή

Η ευτυχία πηγάζει από μέσα μας ή έρχεται από εξωτερικούς παράγοντες;
Από μέσα μας πιστεύω, αλλά οι εξωτερικοί παράγοντες την επηρεάζουν καταλυτικά.

Είσαι αποφασισμένος να δίνεις ευκαιρίες στον εαυτό σου να ζει ευτυχισμένα;
Θεωρώντας ότι η ευτυχία δεν είναι μια μόνιμη κατάσταση, αλλά βιώνεται σε στιγμές, είμαι αποφασισμένος να λειτουργώ με τέτοιο τρόπο ώστε οι στιγμές αυτές να πληθαίνουν.

Εάν δεν υπήρχε κριτική ή έπαινος, τι θα ήσουν σήμερα;
Ένας πολύ ανασφαλής άνθρωπος.

Πρέπει να υποφέρουμε για να γίνουμε σπουδαίοι;
Δεν νομίζω ότι είναι τυχαίο το αρχαίο ρητό: τα αγαθά κόποις κτώνται. Χρειάζεται σαφώς λοιπόν να κοπιάσουμε για να γίνουμε σπουδαίοι και να κάνουμε ορισμένες θυσίες που όντως κάποιες φορές μπορεί να τις βιώνουμε ως μικρά μαρτύρια.

Πώς θέλεις να επηρεάζεις και ποιον;
Μέσω της τέχνης μου επιδιώκω να επηρεάζω το θυμικό του κόσμου στον οποίο απευθύνομαι.

Για ποιο λόγο εργάζεσαι;
Είμαι πολύ τυχερός να εξασκώ το επάγγελμα της απολύτου αρεσκείας μου, έτσι το θεωρώ ως μέσω για τη επίτευξη της προσωπικής μου ευτυχίας. Φυσικά εργάζομαι για να απολαμβάνω μια άνετη οικονομικά ζωή, αλλά και για να νοιώθω χρήσιμος και επιτυχημένος.

Ποιο είναι το πιο αφελές πράγμα που πίστευες παλιότερα;
Η καλή προαίρεση όλων των ανθρώπων.

Αν είχες ένα βάθρο, ποιον θα έβαζες επάνω;
Τη μητέρα μου, τη γιαγιά μου και την προγιαγιά μου.

Είσαι εξαρτημένος από κάτι θετικό;
Την ευγένεια, την αισιοδοξία, τη φιλία.

Ποιο μότο, σκεπτικό, νόμο ή παγκόσμια σοφία θα ήθελες να καταργήσεις;
Ο σκοπός αγιάζει τα μέσα.

Τι μαθαίνεις στα παιδιά σου για το χρήμα (τι θα μάθαινες στα παιδιά σου);
Ότι είναι εξαίρετος δούλος, αλλά αισχρός αφέντης.

Τι προσπαθείς να ανακαλύψεις;
Τον εαυτό μου και τους ανθρώπους που αγαπώ ή/και εκτιμώ.

Ποια πράσινη καθημερινή συνήθεια ακολουθείς για το καλό όλων;
Ανακυκλώνω.

Για τι πράγμα είσαι ευγνώμων;
Για κάθε τι καλό που μου συμβαίνει (ή για κάθε κακό που μου συνέβη και δεν ήταν χειρότερο…), για τους καλούς ανθρώπους-συνοδοιπόρους που με περιβάλουν, για κάθε στιγμή ευτυχίας που βιώνω.

Μπορείς να συγχωρείς;
Απόλυτα.

Τι σου δίνει χαρά;
Είναι τόσα πολλά αυτά που μου δίνουν χαρά που αδυνατώ να απαντήσω με λίγες αράδες, από τα απλά καθημερινά έως τα εξαιρετικά γεγονότα τις ζωής μου
 http://www.eftyhia.com/poso-eftixismenos-eisai.aspx   

Δεν υπάρχουν σχόλια: